636
0
https://lollandforsyning.dk/selvbetjening/
false

Lolland Forsyning A/S

Vi har brug for dit samtykke til behandling af cpr-nummer

Grundet persondataforordningen skal vi bede om samtykke til at bruge dit cpr-nummer, når vi fremadrettet behandler dit kundeforhold.

Du kan afgive dit samtykke med NemID.

I nogle tilfælde er det også nødvendigt at skulle indtaste kundenummer og adgangskode. Disse oplysninger finder du på din seneste regning.

Hvis du ønsker at afgive dit samtykke i papirform, kan du ringe til os på tlf. 72 30 11 11 og bede os sende dig en samtykkeformular som almindeligt brev vedlagt svarkuvert. Du kan også møde personligt op på Stavangervej 13, 4900 Nakskov og udfylde en samtykkeformular.

Bemærk: Er der flere ejere på adressen, skal vi bede om samtykke fra hver enkelt ejer, da samtykket er personligt.

I enkelte tilfælde kan du opleve at modtage endnu en sms selvom du allerede har afgivet dit samtykke.

Forklaringen er, at sms’erne udsendes til de adresser, hvor vi kan se, at der fortsat mangler et samtykke. Det betyder, at hvis der er en medejer på adressen som ikke endnu har afgivet samtykke, modtager alle på adressen en sms.

Kontakt vores kundeservice på telefon 72 30 11 11, hvis du har brug for en formular til en medejer – tast 1 for at komme til at tale med en fra vores kundeservice.

Hvis det ikke lykkedes at afgive dit samtykke via knappen her på siden, har du også mulighed for at:

  1. Ringe til os på tlf. 72301111 og bede os sende dig en samtykkeformular pr. mail til digital underskrift med NemID.
  2. Ringe til os på tlf. 72301111 og bede os sende dig en samtykkeformular som almindeligt brev vedlagt svarkuvert.
  3. Møde personligt op på Stavangervej 13, 4900 Nakskov og udfylde en samtykkeformular.

Vi beder om samtykke til at bruge dit cpr-nummer, så vi kan fortsætte med at behandle dit cpr-nummer i overensstemmelse med gældende lovgivning.

Vi vil arbejde lovligt, derfor tager vi din ret til lovlig behandling af dit cpr-nummer alvorligt.

Vi behandler dit cpr-nummer i forbindelse med:
­

  • Adresseopdatering – hvis du flytter, henter vi automatisk din nye adresse via cpr-registret.
    ­
  • Opkrævning via e-Boks – hvis du har tilmeldt dig i e-Boks, sender vi din regning direkte til din e-Boks, og du sparer faktureringsgebyret for udsendelse af regning på papir*.
    ­
  • Tilbagebetaling – hvis du har betalt for meget aconto, refunderer vi beløbet til din NemKonto.
    ­
  • Inddrivelse – hvis du har en restance, overdrages denne til inddrivelse via SKAT.

* Ønsker du at modtage opkrævninger fra os i din e-Boks, skal du selv tilmelde Lolland Forsyning som afsender i din e-Boks. Du finder os under “El og forsyning”.

Vi har dit telefonnummer fra et udtræk på alle offentlige telefonnumre tilknyttet adresser, som vi forsyner.
Det er også muligt, at vi har dit telefonnummer, fordi du har henvendt dig til vores kundeservice og bedt om at blive tilmeldt vores sms-service.

Du har mulighed for at tilrette dine oplysninger på www.krak.dk, eller du kan rette en kontakt til vores kundeservice på telefon 72 30 11 11 – tast 1 for at komme til at tale med en fra vores kundeservice.

Hvis du ønsker at modtage sms’er fra os, kan du tilmelde dig vores sms-service.

Bemærk at du samtidig tilmelder at modtage sms’er vedr. driftsforstyrrelser.

Tilmeld dig her: https://lollandforsyning.dk/selvbetjening/sms-service/

Ifølge persondataforordningen (GDPR) skal vi spørge om lov til at behandle dit cpr-nummer i form af en samtykkeerklæring, og have dokumentation for, at samtykket er afgivet korrekt, før det er lovligt for os at behandle og opbevare dit cpr-nummer. Derfor har vi brug for din digitale eller fysiske signatur.

Da vi ikke er en del af Lolland Kommune, har vi ikke lov til at sende andet end regninger og aflæsningskort via e-Boks.

For at ramme så mange af vores kunder som muligt, har vi valgt at bruge Facebook og lokalaviser til annoncering, samt at udsende sms’er til ALLE offentlige telefonnumre, der er tilknyttet de adresser som vi forsyner.

Har du modtaget en sms, selv om du ikke er kunde hos os, skal du ikke afgive samtykke til cpr-nummer og kan blot slette sms’en.

Vil du gerne undgå at modtage flere sms’er vedrørende samtykke, kan du enten tilrette dine oplysninger på www.krak.dk (hvis du eksempelvis er fraflyttet) eller du kan rette en kontakt til vores kundeservice på telefon 72 30 11 11 – tast 1 for at komme til at tale med en fra vores kundeservice.

Du skal afgive samtykke til cpr-nummer, hvis du er kunde hos Lolland Forsyning A/S.
Du er kun kunde hos os, hvis dit navn fremgår af de regninger, som du modtager fra os.

Modtager du ikke regninger fra os, eksempelvis hvis du lejer, er det ikke dig, men den som modtager regningen, eksempelvis ejer, som har mulighed for at afgive samtykket, da det er modtageren på regningen, der står for kundeforholdet.

Hvis du vælger at undlade at afgive samtykket, stopper vi med at behandle og opbevare dit cpr-nummer.

I maj 2020 sletter vi alle cpr-numre i vores kundedatabase, såfremt der ikke er afgivet samtykke.

  • For nogle betyder det, at vi ikke længere kan sende regninger og aflæsningskort til e-Boks.
  • For andre kan det betyde, at vi kommer til at have en ukorrekt adresse på kundeforholdet, idet vi i forbindelse med flytning ikke kan fremskaffe den nye adresse via cpr-nummeret.
  • Det kan også betyde, at det bliver mere besværligt for både os og dig, hvis du har betalt for meget aconto, og skal have penge retur, idet vi ikke kan refundere pengene til din NemKonto via cpr-nummer.

Et samtykke er frivilligt og du kan derfor vælge ikke at afgive det. Det kan have fra ingen til stor betydning for dig som kunde, afhængigt af hvilke services du benytter i dag. Du kan få afklaret, hvor stor betydning det vil have for dig ved at kontakte vores kundeservice på telefon 72 30 11 11 – tast 1 for at komme til at tale med en fra vores kundeservice.

Hvis du ikke ønsker at afgive samtykket, beder vi dig alligevel rette en kontakt til os på ovenstående tlf. nummer eller på mail til forbrug@lollandforsyning.dk, så vi kan registrere, at du ikke ønsker at afgive samtykket.

Vil du gerne undgå at modtage flere sms’er fra os, kan du afmelde dig vores sms-service.

Bemærk at du samtidig afmelder at modtage sms’er vedr. driftsforstyrrelser.

Afmeld dig her: https://lollandforsyning.dk/selvbetjening/sms-service/

Vi ved godt, at samtykke til cpr-nummer ikke er det vigtigste emne for alle, men det er vigtigt for os. Derfor har vi forsøgt at gøre det lidt mere attraktivt ved at koble en konkurrence på indsamlingen af samtykker.

Har du spørgsmål til ovenstående, er du velkommen til at kontakte os på tlf. 72 30 11 11.

Vind en tur for 2 i biografen inkl. sodavand og popcorn

Dit samtykke giver ét lod i konkurrencen!

Konkurrencebetingelser:
Du skal være kunde hos Lolland Vand A/S, Lolland Varme A/S eller Lolland Spildevand A/S for at kunne afgive samtykke og over 18 år for at deltage i konkurrencen. Der trækkes i alt lod om 4 gavekort til en biograftur bestående af 2 biografbilletter med sodavand og popcorn. Præmien har en værdi á ca. 299 kr. og kan ikke ombyttes til kontanter eller lignende. Konkurrencen løber fra maj 2019 til december 2019, og vinderne udtrækkes tilfældigt i maj, juni, oktober og december måned. Vinderne får direkte besked og offentliggøres desuden på www.lollandforsyning.dk/samtykke. Alle aktive samtykker giver et lod ved hver lodtrækning, også selvom samtykket er afgivet inden konkurrencens start. Ansatte i Lolland Forsyning A/S’ selskaber og deres familie kan afgive samtykke – men deltager ikke i konkurrencen.

Konkurrencevindere:
28.05.2019 er Bjarne Fallesen udtrukket som første vinder i konkurrencen.
26.06.2019 er Niels Arne Andreasen udtrukket som anden vinder i konkurrencen.
02.10.2019 er Klaus Lasvill-Mortensen udtrukket som tredje vinder i konkurrencen.