Kundeservice

Hvad skal jeg gøre, hvis strømmen går?

Tag det helt roligt – og følg disse råd:

Tjek om naboerne også mangler strøm. Hvis strømmen også er forsvundet der, er der sandsynligvis et strømsvigt i et større område. I så fald har vi allerede registreret fejlen og arbejder på sagen, og du behøver derfor ikke ringe.

Tjek din installation. Hvis du er den eneste bolig på vejen uden strøm, så tjek først om HFI- eller HPFI-relæet er slået fra, eller om sikringerne er sprunget. Sikringer og relæer findes som regel ved elmåleren. Hvis alt ser normalt ud ved elmåleren, skal du kontakte din elleverandør.

Tjek din elmåler:

  • Lampe på elmåleren blinker blåt.
    Hvis en lampe blinker blåt på elmåleren, skal du kontakte din elleverandør.
    På din regning kan du se, hvem din elleverandør er.
  • Mangler du én eller flere faser:
    Mangler én eller flere af faserne L1, L2 eller L3 i displayets nederste venstre hjørne, skal du kontakte din elleverandør.
    På din regning kan du se, hvem din elleverandør er.
  • Normalt display
  • Display med fejl i fase 2 (L2)

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål?

Find svar på dit spørgsmål ved at bruge søgefeltet.

Søg
Generic filters
Search in title
Search in content